2011. szeptember 11., vasárnap

Külső szigetelés

Itt a csigázás vége:)

Igen, (el)szigetel(őd)tünk. Én annyira nem voltam rákattanva, de a családfenntartó kellően eltökélt volt. Tehát terveztünk, és árajánlatot kértünk.
Több helyen is változott az alapkoncepció a lóvé miatt, ami engem személy szerint eléggé zavar. Tehát nem kőzetgyapot lesz, és még a Terranova EPS Clima sem. Szóval házunk becsomagolva végérvényesen. Én mindenesetre már nyáron elkezdtem magam szoktatni a nagy reggeli-esti szellőztetésekre. Ha penészedünk legfeljebb majd szemöldökráncolva ingatom a fejem, hogy "ugye én megmondtam", és kaján vigyorral szemlélem párom anyázását.
De bízzunk benne, hogy a szigetelés valóban frankó dolog! (figyelem! rubintrékalóvigyor!:))

Vágjunk a lovak közé, vagy bele a lecsóba...

A falat kissé megcsiszolták a szakik, hogy tapadjon a ragasztó, majd a lábazat felett kezdték el felhelyezni a szigetelőanyagot.

10 cm-s hungarocell táblákkal dolgoztak végig a ház körül. Ablakfülkénél viszont 2 cm-st alkalmaztak, mivel nagyobb nem fért volna el a már fix ablakkeretek miatt.

Dübellel is rögzítették a táblákat, majd ezeken a helyeken javították az esetleges benyomódásokat.


A gázbekötésnél szabadon hagyték a csövet, erre majd csak háló jön és színezés, mert állítólag "átlevegőztetettnek kell lennie a csőnek" (fővállalkozó mondta, mint a gázosok szlogenjét). Hát legyen.

Következett a hálózás, vakolás.

A lábazat van ugye már csak hátra. Nos, a ház körül a járdát feltörettük, hogy a korábbi külső járószint alá szigeteljünk pár centit. Ahogy a képen látszik ide a vízszigetelős, zöld szigetelőtábla került.

És ez is megkapta a maga hálóját, vakolatát.

Folyt. köv., hiszen még a színezés szóba sem került, és mert a munka szimultán folyt ablak és ajtócserével, párkány és lépcső készítéssel, és térkövezéssel. És a vízelvezetés sem volt smafu.

3 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Itt vagyok, figyelek továbbra is hűségesen, csak némi fáziskéséssel, én most olyan időket élek, hogy a játékaimra kevés időm jut...
Igazán nem akarlak elkeseríteni, mert a szigetelés tényleg frankó dolog pl. gázszámlailag, de a szellőztetés nálunk ezután édeskevésnek bizonyult. Utólag kellett a nyílászárókba szellőzőket berakni, plusz a fürdőbe még falit is. Persze ha ez nálatok már eleve így készül, akkor nem szóltam.
Mindenesetre, kitartás!
A színezésre is kíváncsi leszek, majd mutasd!

cottage írta...

Adél, ez azt jelenti, hogy penészedtetek?
Igen, gondoltunk erre az utólagos szellőzőkre, de még nem léptünk a tettek mezejére. Köszi a tippet, mert már el is felejtettem, hogy erre is gondunk legyen:)

Otthon Művek írta...

Igen, azt:)
Mi a házat már becsomagolva vettük, az első télen még betudtuk a problémát annak, hogy most lett az egész festve, burkolva, mindencsinálva, ki kell még tisztességesen száradnia. A második télen már gyanús volt. Nyáron beszereltettük a nyílászárókba a szellőzőt, általában jól vizsgázott, kivéve a fürdőt, ott még ez is kevés volt. Most nyáron került oda még egy fali szellőző, és várjuk a telet.