2011. június 18., szombat

Én kiskertem - Nyári virágok

Kitalálhatom én, hogy most miről írok, ha közben a férj a memóriakártyáról az összes fotót ismeretlen objektumra menti. Így marad az a téma, amelyhez pár kép kéznél van.
Egy kis kerti virág körkép. Semmi extra, beállított, fényszűrt csodák, csak úgy a'la nature.
Boglárka, írtam, hogy ősszel vettem egy keverékcsomagot, ez nemrég virágzott, megadva a várakozás örömét, hogy melyik tőből milyen színű virág lesz. Hááát belehúztam a nem kívánt színekbe is, egy tűzpiros és egy kanári sárga egyed személyében. Ezeket nemsokára könyörtelen kihúzom. További sorsa még tisztázatlan, vagy elajándékozom, vagy elajándékozom.:) Kidobni most sincs szívem...

Mivel pénzszűkében voltunk, írtam, hogy nincs keret másra, mint ajándékba kapni és kuncsorogni növényeket, valamint egynyári magokat elvetni. Elég vegyesek az érzelmeim ezzel kapcsolatban:
Búzavirág bejött, tetszik (gyerek korom óta), erős, könnyen, jól fejlődött, jól takar itt-ott.
Az egynyári réti virágkeveréknek keresztelt magkeverék, és a lenmag viszont egy határ .... Egy-két kék virág, és lenvirág, valami rózsaszínes tölcséres virágocska, és egy borágó bújt ki belőle. A tömeget pedig a tavaly magját szétszórt csombor adja (erre mondjuk nem számítottam, és csak pár napja jöttem rá, hogy ez mi is, és hogy került ide:)).
Az estike szintén nagy csalódás. Egyrészt be ne dőljünk annak, hogy elvetéstől számítva 6 hét múlva virágzik. Aztán, nyeklő-nyakló csenevész kis hajtásokon semmitmondó kis virágok vannak. Elég gaznak látszó ez így. Azt hittem sokáig, hogy az illata is becsapás, de tegnap végre megéreztem. Ugyanis az ismertető azt írta, hogy este csodálatos illatot áraszt magából, és mivel a gyerkőcöket időben fektettük, hiába szagolgattam nyolc körül, semmi. Itt a nagyon-nyár, és kihágtunk, 9-ig a kertben voltunk, no, végre szaglászhattam, tényleg kellemes!
Van még az előkertben egy ismeretlen, ősszel eldugott hagymás, ami jelenleg az "istentudjamilyenkékvirág" néven szerepel a növénylistánkban. Körülötte búzavirág, szellőrózsa, harangvirág.

2 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Pontosan a hétvégén közöltem a családdal, hogy bár nagyon nehéz lesz, jövőre megállom és NEM VESZEK VIRÁGMAGOT! Pedig ez nálam betegség. Viszont a kertemben csakis azokat a virágokat lehet fellelni, amiknek a magját magam szedtem, vagy kaptam, vagy kunyeráltam. A csomagokon látható gyönyörűségekkel nem volt alkalmam találkozni, szinte semmi nem nőtt ki! Jó, béna vagyok, de ilyen szelektíven?
Amúgy az istentudjamilyenkék virágod azért jól néz ki.
Szóval ne vegyél semmit, szomszédnéni-gardencenter a tuti!

cottage írta...

_))

Tele vagyok virágmaggal, dögig. Vettem, kaptam, gyűjtöttem.
Azon túl, hogy elég kétséges valóban a kimenetele a vetésnek, ráadásul rájöttem, hogy az egynyáriak nekem macerásak. Ált. rövid ideig virágoznak, ültetni kell, kihúzni, majd ezt újra-és újra. Az évelőt elültetem, és csókolom.