2011. november 28., hétfő

Vasalódeszka - áthúzás

"Az úgy volt, hogy" (macskanyelv:)) koleszéveim teljében vasalódeszkát vettem, no és egy teflonos huzatot. Nem ma volt, így szégyen ide, szégyen oda, évek jöttek-mentek ("...lestek rám nagy kőszemeikkel..."), a háztartás bővült pelusokkal, kisruhákkal, férfi ingekkel, és poratkákkal, azaz a vasalással eltöltött órák száma megnőtt, a huzat pedig elkezdett szakadni.
Így ni:

Mivel tarthatatlan volt már az állapota, az áthúzás mellett döntöttem. A kedvenc anyagomból, a dédi régi dunyhahuzatából, hátha emiatt a vasalódeszka mellől úgy kell majd elhúzni, mert már-már szenvedélyemmé válik a vasalás.

No, ilyen alulról a deszka.

A textilt (szétbontott ágyneműhuzat) nagyjából méretrevágtam.


Majd egészen méretre. Azaz a deszka lekerekített végénél lekerekítettem az anyagot is.

Elővettem a csak ezért beszerzett, egy csomagnyi erősebb rajzszeget.

Ezután az anyag egyik szélét kézzel rátűztem a deszka aljára a rajzszegekkel. Majd az anyagot kissé megfeszítve, simítva, a másik szélét is a deszkához szegeztem. Utoljára az íves részt hagytam.

Majd kalapáccsal óvatosan bevertem a rajzszögeket. És kész is van.

Összefoglalva: rövid idő alatt, pár forintból új huzatom van, kényem-kedvemnek való, pöttyös-bájos, munkára csábító:))

2 megjegyzés:

vargaera írta...

Nagyon jó ötlet, köszönöm!
Ugyanilyen deszkánk van, és már csereérett, de azt hiszem inkább új ruhát kap ő is :)))

cottage írta...

Örülök, hogy idetévedtél. Hajrá, naná, hogy ne dobd ki:)
Az alapötlet pedig igzaából anyumé, ui. több huzatcserét is megélve nőttem fel:)