2011. március 18., péntek

Én kiskertem - Itt a tavasz...

.. lehelete, hagymát ettem, hehehehe. Szól a rigmus:))

Jelentem megtörtént a tavaszi kerti bejárás.

Először is, hihetetlen helyeken üti fel a fejét újabb és újabb növény. Nem, nem kell még Cavinton, emlékszem mit ültettem ősszel sebtiben, hanem a régi tulaj hagymás virágai bújnak elő, és mivel nyáron vettük a házat, így teljes meglepetés, hogy hol, mi nő.

Mondjuk az általam ültetettek is rejtély néha, mert szín alapján ültettem (kék, rózsaszín-lila régió, és fehér régió), de hogy mit, na az már kérdés. OK, jácint, nárcisz, tulipán, krókusz felfedezése megy, de ültettem ám extrákat is, nahát:) Íme a fehér hírnök.

Maradjunk is akkor a virágoknál.

Ujjongva örültem a hortenzia rügyeinek, hiszen ezt nyáron ültettem át, és reméltem, hogy megmarad. Virága színére kíváncsi leszek, mert egy valag tőzeggel, hortenziafölddel ültettem el.

A másik kedvenc, a bazsarózsa, szintén sarjad. De csak az egyik. Amit tavaly hoztam a déditől, úgy tűnik kipurcant.

Szerencsétlen terézvirág is túlélte a telet, pedig a cserepére rátolatott a párom, ami eltört, így némi fagy veszélyeztette. Na, de hirtelen mozdulattal átemeltem egy újba, és most éledezik ez is.

A bőrlevél bimbózik, egy példány kivételével, amelyik ezt télen próbálta meg hősiesen, de megfagytak a bimbók. Kíváncsian várom, hogy feléled-e a növény.

Íriszek, fürtikék, levendulák, krizantémok, gyapjas tisztesfüvek, és haranglábak, magnóliafa, gyöngyvirág, kankalin szintén erőt vettek magukon - mindez kép nélkül:)

No, ma nagy elhatározásra jutottam virágügyileg. Hiába nézegetem én bőszen a Csodakert magazint, meg kertészeteket honlapjait, valószínűleg létszámstop lesz a kertben. Nem mintha hely nem lenne, csak lóvé. Mert abból úgy látom, rengeteg elúszna, ha nagyon odaraknám magam. Márpedig kell minden fillér a külső felújításra. Így maradnak a 35-55 Ft-os magok az Intersparból:) Lesz majd nyári virág keverék, meg miegymás. No és majd lejmolok a rokonoktól is elburjánzott növényeket. De azért a szívem sajog...

Nincsenek megjegyzések: